W pracy nad tworzeniem OZE ważny jest nie tylko pomysł, ale też sam proces tworzenia - żeby był przyjemniejszy i łatwiejszy, pamiętaj o kilku sprawach:
Porozmawiaj z jedną, dwiema, trzema osobami - nauczyciel(k)ami z Twojej szkoły, ale może też ze szkoły obok albo z grupy na Facebooku, na której jesteś. Opowiedz o swoim pomyśle. Zaproś do eksperymentu. Sprawdźcie, jak działają zadania, które wymyśliliście. Jeśli zdecydujesz się na samodzielną pracę, pamiętaj, aby później ją innymi udostępnić.
Jeśli pracujesz w grupie, ustalcie, ile czasu możecie poświęcić na to działanie. Praca wspólna, zwłaszcza na początku, zajmuje go więcej. Będziecie również potrzebowali ustalić, kiedy możecie się spotykać (na żywo lub online).
Załóż Google Docs lub Padlet albo inne narzędzie, które lubicie i pomoże Wam w pracy nad materiałami. Jeśli tworzysz materiał sam/a, zastanów się, czy chcesz go mieć na swoim komputerze, czy może łatwiej będzie umieścić go gdzieś w miejscu, do którego będziesz miał/a dostęp z różnych urządzeń. Pomyśl też o kanale komunikacyjnym. W projekcie SpołEd zdecydowaliśmy się korzystać ze Slacka.
Zastanów się, czy planujesz pojedyncze ćwiczenie, czy początek dla większego materiału. Zdecyduj, kto będzie odbiorcą (uczniowie i uczennice z trudnościami czy ci zdolni, a może rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom w nauce?).
Kiedy materiał będzie gotowy, pomyśl, czy chcesz go wrzucić na stronę szkoły, własnego bloga, portal edukacyjny, a później na swojego Facebooka lub Instagram?
Może mieć to wpływ na to, z których narzędzi możecie korzystać i jakie materiały wykorzystać do swojej pracy.